Н.Н. Николаева
14
Sheorey R. An examination of language learning strategy use in the setting of
an indigenized variety of English.
System
, 1999, no. 27, pp. 173–190.
Nisbet D.L., Tindall E.R., Arroyo A.A. Language learning strategies and Eng-
lish proficiency of Chinese university students.
Foreign Language Annals
,
2005, no. 38, pp. 100–107.
Pawlak M. Grammar learning strategies and language attainment: Seeking a re-
lationship.
Research in Language
, 2009, no. 7, рp. 43–60.
Mystkowska-Wiertelak A. The use of grammar learning strategies among sec-
ondary school students.
Investigating English language learning and teaching
,
ed. Pawlak M., Poznan´ — Kalisz, Adam Mickiewicz University Press, 2008,
рp. 139–148.
Oxford R. L., Ehrman M. Adults’ language learning strategies in an intensive
foreign language program in the United States.
System
, 1995, no. 23, рp. 359–
386.
Cohen A.D., Scott K. A synthesis of approaches to assessing language learning
strategies.
Language Learning Strategies Around the World: Cross-cultural
Perspectives
, ed. Oxford R., Manoa, University of Hawaii Press, 1996, pp. 89–
106.
Ellis R.
The study of second language acquisition
. Oxford, Oxford University
Press, 2008, 302 p.
Takeuchi O. Language learning strategies and their relationship to achieve-
ment.
English as a foreign language. Language Laboratory
, 1993, no. 30,
рp. 17–34.
Lessard-Clouston M. Language Learning Strategies: An Overview for L2
Teachers.
The Internet TESL Journal
, 1997, vol. III, no. 12. URL: http://
iteslj.org/ http://iteslj.org/Articles/Lessard-Clouston-Strategy.html(дата об-
ращения 24.03.2014).
Strategy Inventory for Language Learning (SILL). URL: http:// home-
work.wtuc.edu.tw/sill.php.(дата обращения 19.05.2013). URL: http://
e-flt.nus.edu.sg/(дата обращения 27.09.2014).
Формула расчета коэффициента корреляции Пирсона URL: http://
statpsy.ru/pearson/formula-pirsona/(дата обращения 12.09.2014).
Oxford R.L. Employing a questionnaire to assess the use of language learning
strategies.
Applied Language Learning
, 1996, no. 7 (1, 2), pp. 25–45.
Cohen A. Strategy training for second language learners.
Digest. Second Lan-
guage Learning,
2003, August, EDO-FL-03-02. URL: http://
www.cal.org/resources/digest/0302cohen.html(дата обращения 05.10.2014).
Конышева А.В.
Английский язык. Современные методы обучения
. Минск,
ТетраСистемс, 2007, с. 104–133.
Крысин Л.П. Социальный аспект владения языком.
Социальная психо-
лингвистика: Хрестоматия,
сост.
Седов К.Ф., Москва, Лабиринт, 2007,
с. 96–124
Седов К.Ф. Речевая агрессия и агрессивность как черта речевого портре-
та.
Социальная психолингвистика: Хрестомати.
Седов К.Ф., сост.
Москва, Лабиринт, 2007, с. 250–277.
Статья поступила в редакцию 30.12.2014
Ссылку на эту статью просим оформлять следующим образом:
Николаева Н.Н. Зависимость формирования навыка говорения на ан-
глийском языке от стратегий его изучения (экспериментальный под-
ход).
Гуманитарный вестник
, 2015, вып. 5. URL:
http://hmbul.bmstu.ru/catalog/edu/hidden/245.html