Background Image
Previous Page  14 / 18 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 14 / 18 Next Page
Page Background

Н.Н. Николаева

14



Sheorey R. An examination of language learning strategy use in the setting of

an indigenized variety of English.

System

, 1999, no. 27, pp. 173–190.



Nisbet D.L., Tindall E.R., Arroyo A.A. Language learning strategies and Eng-

lish proficiency of Chinese university students.

Foreign Language Annals

,

2005, no. 38, pp. 100–107.



Pawlak M. Grammar learning strategies and language attainment: Seeking a re-

lationship.

Research in Language

, 2009, no. 7, рp. 43–60.



Mystkowska-Wiertelak A. The use of grammar learning strategies among sec-

ondary school students.

Investigating English language learning and teaching

,

ed. Pawlak M., Poznan´ — Kalisz, Adam Mickiewicz University Press, 2008,

рp. 139–148.



Oxford R. L., Ehrman M. Adults’ language learning strategies in an intensive

foreign language program in the United States.

System

, 1995, no. 23, рp. 359–

386.



Cohen A.D., Scott K. A synthesis of approaches to assessing language learning

strategies.

Language Learning Strategies Around the World: Cross-cultural

Perspectives

, ed. Oxford R., Manoa, University of Hawaii Press, 1996, pp. 89–

106.



Ellis R.

The study of second language acquisition

. Oxford, Oxford University

Press, 2008, 302 p.



Takeuchi O. Language learning strategies and their relationship to achieve-

ment.

English as a foreign language. Language Laboratory

, 1993, no. 30,

рp. 17–34.



Lessard-Clouston M. Language Learning Strategies: An Overview for L2

Teachers.

The Internet TESL Journal

, 1997, vol. III, no. 12. URL: http://

iteslj.org/ http://iteslj.org/Articles/Lessard-Clouston-Strategy.html

(дата об-

ращения 24.03.2014).



Strategy Inventory for Language Learning (SILL). URL: http:// home-

work.wtuc.edu.tw/sill.php.

(дата обращения 19.05.2013). URL: http://

e-flt.nus.edu.sg/

(дата обращения 27.09.2014).



Формула расчета коэффициента корреляции Пирсона URL: http://

statpsy.ru/pearson/formula-pirsona/

(дата обращения 12.09.2014).



Oxford R.L. Employing a questionnaire to assess the use of language learning

strategies.

Applied Language Learning

, 1996, no. 7 (1, 2), pp. 25–45.



Cohen A. Strategy training for second language learners.

Digest. Second Lan-

guage Learning,

2003, August, EDO-FL-03-02. URL: http://

www.cal.org/resources/digest/0302cohen.html

(дата обращения 05.10.2014).



Конышева А.В.

Английский язык. Современные методы обучения

. Минск,

ТетраСистемс, 2007, с. 104–133.



Крысин Л.П. Социальный аспект владения языком.

Социальная психо-

лингвистика: Хрестоматия,

сост.

Седов К.Ф., Москва, Лабиринт, 2007,

с. 96–124



Седов К.Ф. Речевая агрессия и агрессивность как черта речевого портре-

та.

Социальная психолингвистика: Хрестомати.

Седов К.Ф., сост.

Москва, Лабиринт, 2007, с. 250–277.

Статья поступила в редакцию 30.12.2014

Ссылку на эту статью просим оформлять следующим образом:

Николаева Н.Н. Зависимость формирования навыка говорения на ан-

глийском языке от стратегий его изучения (экспериментальный под-

ход).

Гуманитарный вестник

, 2015, вып. 5. URL:

http://hmbul.bmstu.ru/

catalog/edu/hidden/245.html