Background Image
Previous Page  13 / 18 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 18 Next Page
Page Background

Зависимость формирования навыка говорения на английском языке…

13

предпочитаемые стратегии своих студентов и постараться скоррек-

тировать их усилия в наиболее приемлемом для них русле. Требова-

ние индивидуализации и диверсификации подготовки по иностран-

ному языку в настоящее время является необходимым условием не-

прерывного повышения уровня профессиональной иноязычной ком-

муникативной компетентности современных инженеров.

Представляется чрезвычайно полезным обучать студентов стра-

тегиям и тактикам формирования собственных коммуникативных

компетенций, т. е. тому, что называется «учить учиться», однако это

должно основываться на предварительных исследованиях. Выводы,

результаты, методы и приемы, изложенные в данной статье, могут

быть полезны преподавателям в их профессиональной деятельности,

а также при проведении подобных исследований с целью повышения

качества формирования не только навыков говорения, но и других

видов речевой деятельности.

ЛИТЕРАТУРА



Stern H.H. What can we learn from the good language learner?

Canadian

Modern Language Review,

1975, no. 31, pp. 304–318.



O’Malley J.M., Chamot A.U., Stewner-Manzanares G., Kupper L., Russo R.P.

Learning strategies used by beginning and intermediate ESL students.

Lan-

guage Learning

, 1985, no. 35, pp. 21–46.



Oxford R.L.

Language Learning Strategies: What Every Teacher Should

Know

. New York, 1990, 102 p.



Rubin J. Learner strategies: Theoretical assumptions, research history, and ty-

pology.

Learner strategies in language learning

, Wenden A.L., Rubin J., eds.

Englewood Cliffs, NJ, Prentice Hall, 1999, pp. 15–30.



Yang N.D. Effective awareness-raising in language learning strategy training.

The annual meeting of the Teachers of English to Speakers of Other Lan-

guages

. Long Beach, CA, USA, 1995, pp. 189–196.



Huang S.C. Effect of language learning strategies training on English learning.

Conference information package of the National Changhua University of Edu-

cation.

Taiwan, 15 August 2011, Report FL № 027 117, рp. 65–72.



Dansereau D. Learning strategy research.

Thinking and Learning Skills: Relat-

ing Learning to Basic Research

, eds. Segal J.W., Chipman S.F., Glaser Hills-

dale R., eds. NJ, Erlbaum, 1985, pp. 209–240.



Ghani M. Language learning strategies employed by L2 learners.

Journal of

Research (Faculty of Languages & Islamic Studies)

, 2003, vol. 4, рp. 31–36.



Chamot A.U. Issues in language learning strategy research and teaching.

Elec-

tronic Journal of Foreign Language Teaching

, 2004, vol. 1, no. 1, pp. 14–26.



Lee C.K. An overview of language learning strategies.

ARECLS

, 2010, vol. 7,

pp. 132–152.



Dreyer C., Oxford R.L. Learning strategies and other predictors of ESL profi-

ciency among Afrikaans-speakers in South Africa.

Language learning strate-

gies around the world: Cross cultural perspectives

, ed. Oxford R., Manoa,

University of Hawaii Press, 1996, pp. 17–18.



Park G.P. Language learning strategies and English proficiency in Korean uni-

versity students.

Foreign Language Annals

, 1997, no. 30, pp. 211–221.



Bremner S. Language learning strategies and language proficiency. Investigat-

ing the relationship in Hong Kong.

Canadian Modern Language Review

, 1999,

no. 55, pp. 490–514.